Thursday 8 November 2012

H.A.T.I

 



   Dear Blogger Girl
   8 Nov 2012
   

    Kali ne April tak tau nak menulis mcm mana. Perasaan sedih menyelubungi H.A.T.I, nak diungkapkan rasa mcm tak perlu. Tapi H.A.T.I tak bole tipu. Tipu dgn muka yg tenang bole, tapi tipu ngn DIRI DAN HATI kita sendiri mmg tak dapat tipu. Rasanya mcm nk termuntah kalau tipu diri sendiri! (dah rase mcm penipu!!! ) tapi... ada sebabnya kita perlu tipu, tipu untuk senangkan hati org lain. Yee erti kata lain puaskan hati org lain dgn mengingat kita ne tiada masalah. Huuuuu saru! suntuk pikiran rasanya... Stress okay !



   H.A.T.I

   Rasa remuk H.A.T.I  bila sesuatu berlaku. Yaaa jujur April ckp, bila kecewa H.A.T.I luluh, remuk, bagai ditusuk2. Mmg April terasa kecewa tapi April percaya setiap yang berlaku pasti ada hikmah. Insyallah ada jalan yang terbaik bila kita redha dgn qada` dan qadar yg berlaku pada diri kita. Memang selalu mengharapkan "keajaiban". Tapi Allah dah atur yang terbaik utk kita. Jadi bersabarlah wahai   H.A.T.I .



T.E.M.A.N

   T.E.M.A.N yang terbaik adalah teman yang sentiasa disisi. Terima kasih. Dari sini juga boleh dilihat mana yang palsu, mana yang benar. Terima kasih yang benar, terima kasih juga yang palsu. Lebih mengenali palsu dan benar.



S.E.D.A.R

   S.E.D.A.R atau tidak mmg tak rasa. Antara sbbnya bila kita sudah cuba memaafkan. Tapi bila sedar, mcm kosong. Adakah masa kita memaafkan kita S.E.D.A.R atau tidak, atau kita tidak pernah ambil peduli sbb dgn erti kata lain bila MAAF sudah dikeluarkan dari mulut dan H.A.T.I dah ikhlas tak perlu ingat apa yang telah dilakukan??? Perlukah begitu ??? Atau kita sengaja biarkan berlaku dan terus berlaku. Macam tiada titik noktah. Terus berlaku dan terus berlaku.



T.U.L.U.S

   T.U.L.U.S memaafkan adalah yang terbaik. Tapi bagaimana jika dia mengulangi perbuatannya berkali-kali tanpa segan atau silu???


TAMAT

                                                                                               aprilzalani.blogspot.com